- This event has passed.
Обществени интериори – Хотели в БГ
November 28, 2018 @ 7:30 pm - 9:30 pm
Там, където успеем да приемем философията на веригата хотели, смята Ружа Стойкова с над 20 години опит в сферата на интериорния дизайн и инвестиционни проекти.
Проблемите при цялостното проектиране на един голям хотел, който не е част от верига, идват именно от липсата на установени стандарти. Но пък дава повече свобода, коментира Цонка Бъчварова, която е поела цялостното проектиране на интириорния дизайн в бившия хотел Родина в София. Според нея в големите хотели предизвикателството не е толкова в стаите, колкото в общите пространства, чрез които трябва да се даде облик.
Истинско предизвикателство обаче е било създаването на президентския апартамент в Кемпински Гранд Арена – Банско, който е включен в класацията „Топ 101 апартамента в света” на луксозното лайфстайл списание в САЩ Elite Traveler, разказа авторът му арх. Славин Байлов.
Не по-малко внимание заслужава и проектирания от Еял Тахор Sea Sense Boutique Hotel. Израелецът, познат на мнозина като ресторантьор, поема предизвикателството да създаде едно уникално място за почивка с южен привкус от логото, през архитектурата и дизайна до менюто в ресторанта. Според него най-важното е отношението към всеки гост.
Установените стандарти и визията на инвеститорите не ограничават свободата на интериорните дизайнери, категорични са всички.
Докато веригите хотели предпочитат така наречения „безличен дизайн” – унифициран, който да се хареса на всички, то малките бутикови хотели търсят индивидуалност и искат да се отличат, отбелязва Цонка Бъчварова, носител на наградата за най-добра дизайнерска работа в туризма на БХРА през 2017 г. Въпросът е дали инвеститорът ще се осмели да бъде различен, добавя интериорният дизайнер Марина Василева, защото това, разбира се, стеснява кръга от гости.
Пресечната точка между различните страни в процеса е и там, където успеем да намерим съвместно фокуса, деликатния баланс, допълва Марио Андонов. А изборът на български дизайнери е за предпочитане, защото освен че са добри професионалисти, познават родния манталитет, допълва той.
Забелязва се обаче, че чуждите инвеститори в туризма у нас предпочитат да работят с чужди дизайнерски студиа. Защо? Защото работят с определени студиа, защото не искат да губят време в проучване на дизайнерите у нас, защото българските дизайнери не са достатъчно добре презентирани навън, смятат самите представители на бранша.
Но пък Лигна Груп доказва, че български специалисти могат да бъдат едни от най-добрите в хотелското обзавеждане на водещите европейски хотели и в управлението на цялостни проекти до ключ.