“Дизайн и комуникация във времето на изкуствения интелект” бе темата на юнското издание на Клуб на дизайнера със специалното участие на ALDO VOGRIG.
Aldo Vogrig обединява дизайна и маркетинга. Във визитката му ще прочетете: иновации, графичен дизайн, създател на нови тенденции в маркетинга и дизайна, стратегически консултант.
Но е почти невидим, може да го разпознаете само с проектите, по които работи. Няма да откриете нищо за него в интернет пространството. Няма сайт, нито профили в социалните мрежи.
Aldo Vogrig живее и работи в Аржентина. В България е по покана на инвеститор, за когото изработва цялостната концепция за два нови обекта – магазини за аржентински вина, меса и други продукти – от идеята, през маркетинга до дизайна.
Гостуването му в Клуб на дизайнера е със съдействието на съпругата на аржентинския посланик в България Алфредо Атанасов – Лукреция Вани.
Aldo Vogrig има богата професионална биография. Работил е както за частни клиенти, така и за държавни институции. Бил е консултант по дизайн и комуникация за Ascensores Servas, Usina de Musica, Правителството на провинция Entre Rios и др.; главен координатор на културния център Bajos del Barolo. Той е основател и дизайнерски директор на списание Vinos & Sabores и Dogs in Action. Творчески директор на Amba за Аржентинската строителна камара и много други.
Пред аудиторията на АИДБ Aldo Vogrig представи няколко свои различни проекти, чрез които подкрепи своята теза, че проекти, за които всички вярват, че няма да успеят, успяват, а други – за които са сигурни, че са успешни – не.
Изложението си дизайнерът започна със споделяне на опита си в списание Dogs in Actions – един успешен проект във време, когато списанията умират.
Годината е 2003-та – време на залез на печатните списания. Но… не и за Dogs in Actions – специализирано издание за висок клас породи кучета и състезания. Макар и списанието да се разпространява предимно сред собствениците на тези кучета, рекламодателите не се пестят и плащат цена, четири пъти по-висока от цената за реклама в други списания и рекламата завладява 40% от страниците на специализираното издание.
„Давахме две години живот на това списание, но то просъществува 7“, разказва Aldo Vogrig. Причината за неговия край е пандемията, поради която спират състезанията и изложбите на кучета и съответно издаването му.
През годините повечето списания, които се издаваха в Аржентина, изчезнаха. Повечето издатели не си даваха за това какво може да се промени в дигиталната епоха“, разказва Aldo.
Интернет, за който всички смятат, че ще е най-успешният инструмент, се оказва, че в определени ситуации не успява. Интернет и социалните медии могат да улеснят създаването на много бизнеси, които са били невъзможни, но това не се отнася за всички, казва Aldo Vorig.
Той разказа и за петзвездния хотел Faena Hotel + Universe, чиято реставрация и интериорен дизайн са на Филип Старк. Aldo Vogrig участва в уникалния дизайн на асансьорите, като част от компанията, която ги прави.
В дизайна няма универсални идеи. Има тенденции, които трябва да развиваме, твърди Aldo Vogrig.
Днес се намираме се в момент, в който изкуственият интелект може или да ни помогне, или да ни съсипе. Може би ще дойде време, в което хората няма да забелязват разликите между реалност и изкуствен интелект и ще загубят контрол върху това, което виждат, възприемат и анализират. И това е много опасно. Затова е много важно да правим разликата между реалността и фикцията. В противен случай ще стигнем до момента, в който изкуствения интелект ще е разрушителен за дизайна.
Но в този момент все още изкуственият интелект е в голяма услуга на дизайнерите.