„Интимността в интериора“ – фотоизложба-конкурс, която Асоциация на интериорните дизайнери в България организира съвместно с ROCA България, показа професионализъм, естетика и отношение към детайла.  А изложбеното пространството на ROCA – Експо Баня София, се превърна в истинска дизайн сцена, събирайки дизайнери, архитекти, фотографи и ценители на техните проекти и любители на добрия дизайн и вдъхновяващи фотографии.

Фотоизложбата “Интимността в интериора” представи фотографии на български автори, които показват онези много лични места от интериорите, които дизайнерите създават за своите клиенти, а пък те ги превръщат в съкровени и споделени с любими хора.

Партньори на изложбата бяха ФотоСинтезис и сп. „Наш дом“.

Снимка: АИДБ

Изложените 25 фотографии бяха избрани в конкурс измежду близо 100 от жури в състав: доц. Банко Банков, член на УС на АИДБ и преподавател в НБУ, „Интериорен дизайн“; Георги Янев, Мениджър продажби на Roca за България и Република Северна Македония; Надежда Павлова, куратор на галерия за фотография СИНТЕЗИС и член на УС на Българска фотографска академия; Антоанета Баева, главен редактор на сп. „Наш дом“; Симона Антова, продуктов и интериорен дизайнер и фотограф.

Освен техническите изисквания, посочени във формата за кандидатстване, при селекцията журито оценяваше качество на фотографиите и как кореспондират с темата, концепция, композиция, светлина и пр.

Снимка: АИДБ

Доц. Банко Банков: „Това, което аз търсех в представените фотографии беше концепция за снимката, която да е във връзка с темата; композиция на кадъра; акцентиране върху детайл от интериора. Не е за подценяване и правилното осветление, което помага за изясняване на идеята. И не на последно място и цветовия баланс на композицията. Има и още фактори, но те са второстепенни.“

Симона Антова: „Това, което харесвам във фотографиите е, че улавят момент, който е безвъзвратно отминал и никога повече няма да се повтори, по същия начин, по който не сме способни да стъпим в една и съща река два пъти. Тази ефимерност на всеки един момент те кара да го цениш, изживяваш и вдишаш пълноценно. Фотографиите ни припомнят за това, че единственото, с което истински разполагаме е настоящето Тук и Сега. Те са едни визуални истории за момента, за светлината, за вечно променящата се среда, за начина, по който обживяваме пространствата и им придаваме смисъл.“

Фотографиите публикувахме и в онлайн албум, където можеше да се гласува за най-добрата сред тях. Така публиката не просто  се потопи в света интериорния дизайн, но и влезте в ролята на жури и избера победителите сред финалистите в конкурса. Най-много положителни реакции получи фотографията на Атанас Згурев – Баня „Гетсби“ 2, проект на баня в частен дом на студио Kala DesigN – Яна Мечкарова и Евгени.

Победителите получиха своите награди – ваучер на стойност 200 лв. от ФотоСинтезис за Атанас Згурев и термостатична душ колона Victoria T-Plus от ROCA за Kala DesigN.

Снимка: Ирина Димитрова

Снимка: Ирина Димитрова

Ето какво сподели Яна Мечкарова, основател и водещ дизайнер на Kala DesigN:
“Благодаря за предизвикателството! За нас беше истинко приключение да учавстваме и огромна чест да го спечелим! 
Най-хубавото е, че дадохте повод на фотографите да застанат рамо до рамо с интериорните дизайнери. Това не беше поредния дизайнерски конкурс. Стана ясно, че има нужда от екипна работа за по-добри резултати. Колкото е важна идеята на дизайнера, два пъти по-важна е гледната точка на фотографа. А ако гледат в една посока, това е перфектният фокус!
И още нещо… Дори гениалните творци имат нужда от добра реклама и мениджмънт. Оставяйки 25-те най-добри фотографии да събират “лайкове”, беше  подчертано колко ценна е вярната и активна публика, колко важно е популяризирането на професионално заснетите ни проекти и ангажирането чрез медии и социални мрежи на вниманието й.
“Организирането на конкурса и изложбата е чудесна инициатива и аз съм много балгодарен. В България има страхотни дизайнери и фотографи и това трябва да се знае.”, коментира за АИДБ интериорният фотограф  Атанас Згурев.

Фотоизложбата „Интимността в интериора“ бе съпътствана с две изключително успешни събития, които се проведоха в Експо Баня София през октомври и ноември.

На 19 октомври се проведе ежемесечната среща Клуб на дизайнера, в която темата „Маркетинг за дизайнери“ предизвика интересна дискусия и която акцентира на това как работата на интериорни дизайнери и архитекти става видима за широката аудитория и как самите те популяризират интериорния дизайн.

Какво е важно за доброто представяне на проектите през обектива? Какви са предимствата и ползите, които носят на дизайнери и архитекти всяка от конвенционалните медии и социални мрежи? Какво предпочитат днес, когато комуникацията е изключително важна?  – това бяха само част от въпросите, по които дебатираха интериорните дизайнери Миглена Стумбова /Студио ШкафА/, инж. Божана Йорданова /Bode Style/ и Десислава Лазарова /Dsign/ и маркетинг специалистите Петър Петров /Индорио/ и Мария Василева /Be Brand Agency/. Модератор на дискусията беше Ина Георгиева, гл. редактор и издател на сп. твоят БИЗНЕС.

Снимка: Вяра Димитрова

Снимка: Вяра Димитрова

Какво е общото между темата на октомврийската ни среща и изложбата? Разбира се – фотографията. Фотографията като средство за популяризиране на интериорни проекти: в списания, сайтове и блогове, социални мрежи, професионални платформи и др.

Фотографията и маркетинга бяха и акцент в събитието на 9 ноември, в което участниците споделиха своя личен и професионален опит.

Един от водещите интериорни фотографи у нас – Александър Новоселски, вдъхнови дизайнери и фотографи с вълнуващата си презентация „Светлина и композиция в интериора“, в която представи детайли и техники от процеса на снимане на различни пространства и даде ценни съвети.

Снимка: Ирина Димитрова

Интериорният фотограф Атанас Згурев, заедно с Лилия Йотова, председател на Асоциацията на професионалните фотографи, запознаха аудиторията с авторските права – една може би малко пренебрегвана, но изключително важна както за фотографите, така и за дизайнерите материя.

Снимка: Ирина Димитрова

След споделения личен и професионален опит в интериорната фотография и напомнянето, че още от идеята ни трябва да се замислим и за интелектуалната собственост и защита на нашия труд, Даниела Емануилова, фотограф и маркетинг специалист, представи пред аудиторията чудесен подбор от  съвети за успешното им присъствие в социалните медии.

Снимка: Ирина Димитрова

Събитията представиха професионализма и синергията на интериорни дизайнери и фотографи и показваха съвременните начини за представяне на реализирани интериорни проекти чрез магията на фотографията.

“Благодарим на АИДБ за тези чудесни инициативи, които реализирахме успешно заедно. Смятаме, че постигнахме целта си – да акцентираме не само върху важността на работата на интериорния дизайнер, но и на добрата комуникация и фотографско представяне на интериорните проекти на дизайнери и архитекти. Изложбата и съпътстващите я събития предизвикаха много голям интерес, включително у една по-широка публика, и създадоха възможности за ползотворни контакти и споделяне на добри практики между професионалисти. Ще се радваме да си партнираме с АИДБ в организацията на подобни инициативи и в бъдеще”, споделиха партньорите ни от Рока България.

Благодарим на всички участвали в изложбата и събитията. Вярваме, че удоволствието от това преживяване е било взаимно!

Изложбата все още може да бъде разгледана в Експо Баня София.