Шато от 14 век във Франция – реставрирано и превърнато в хотел, президентски апартаменти в български топ хотели, уникални места за почивка с индивидуална грижа за всеки  гост – това са само част от проектите на български архитекти и интериорни дизайнери, участвали в октомврийския „Клуб на дизайнера”.
Модератор на дискусията бе Жулиета Серафимова – генерален директор и член на УС на Grand Hotel Sofia и генерален директор на Sofia Hotels Management.
Как новото поколение туристи променят цялостната концепция за структурирането на един хотел и кои са новите водещи изисквания при създаването на хотели както за почивка, така и за бизнес споделиха водещи имена в бранша: Ружа Стойкова,
Шато от 14 век във Франция – реставрирано и превърнато в хотел, президентски апартаменти в български топ хотели, уникални места за почивка с индивидуална грижа за всеки  гост – това са само част от проектите на български интериорни дизайнери, участвали в октомврийския „Клуб на дизайнера” на тема „Хотели в БГ”. Тематично домакин на събитието бе SUITE HOTEL SOFIA, а модератор на дискусията – Жулиета Серафимова – генерален директор и член на УС на Grand Hotel Sofia и генерален директор на Sofia Hotels Management.
Как новото поколение туристи променят цялостната концепция за структурирането на един хотел и кои са новите водещи изисквания при създаването на хотели както за почивка, така и за бизнес споделиха водещи имена в бранша: Ружа Стойкова, изпълнителен директор на Code Rouge – новият бранд на Перфект Груп; Еял Тахор, Студио за интериорен дизайн “Хоум Бейсик; арх. Славин Байлов, Архитектурно студио М1К3Проект; Цонка Бъчварова от „Ретро-М“; Марина Василева, LIGNA GROUP.
От другата страна в дискусията застанаха инвеститорът Марио Андонов и представители на фирми, чиито продукти и услуги са насочени към интериорния дизайн: врати и брави, гарантиращи сигурност на гостите, текстил и корнизи, даващи им удобство, осветление, което може да бъде запомнящ се акцент от посетеното място.
Къде е пресечната точка между стандарти, удобство и дизайн?
Там, където успеем да приемeм философията на веригата хотели, смята Ружа Стойкова, която е с над 20 години опит в сферата на интериорния дизайн и инвестиционните проекти.
Проблемите при цялостното проектиране на един голям хотел, който не е част от верига, идват именно от липсата на установени стандарти. Но пък дава повече свобода, коментира Цонка Бъчварова, която е поела цялостното проектиране на интериорния дизайн в бившия хотел Родина в София. Според нея в големите хотели предизвикателството не е толкова в стаите, колкото в общите пространства, чрез които трябва да се даде облик.
Истинско предизвикателство обаче е било създаването на президентския апартамент в Кемпински Гранд Арена – Банско, който е включен в класацията „Топ 101 апартамента в света” на луксозното лайфстайл списание в САЩ Elite Traveler, разказа авторът му арх. Славин Байлов.
Не по-малко внимание заслужава и проектираният от Еял Тахор Sea Sense Boutique Hotel. Израелецът, познат на мнозина като ресторантьор, създава едно уникално място за почивка с южен привкус от логото, през архитектурата и дизайна до менюто в ресторанта. Според него най-важното е отношението към всеки гост.
Установените стандарти и визията на инвеститорите не ограничават свободата на интериорните дизайнери, категорични са всички.
Докато веригите хотели предпочитат така наречения „безличен дизайн” – унифициран, който да се хареса на всички, то малките бутикови хотели търсят индивидуалност и искат да се отличат, отбелязва Цонка Бъчварова, носител на наградата за най-добра дизайнерска работа в туризма на БХРА през 2017 г. Въпросът е дали инвеститорът ще се осмели да бъде различен, добавя интериорният дизайнер Марина Василева, защото това, разбира се, стеснява кръга от гости.
Пресечната точка между различните страни в процеса е и там, където успем да намерим съвместно фокуса, деликатния баланс, допълва Марио Андонов. А изборът на български дизайнери е за предпочитане, защото освен че са добри професионалисти, познават родния манталитет, допълва той.
Забелязва се обаче, че чуждите инвеститори в туризма у нас предпочитат да работят с чужди дизайнерски студиа. Защо? Защото работят с определени студиа, защото не искат да губят време в проучване на дизайнерите у нас, защото българските дизайнери не са достатъчно добре презентирани навън, смятат самите представители на бранша.
Но пък Лигна Груп доказва, че български специалисти могат да бъдат едни от най-добрите в хотелското обзавеждане на водещите европейски хотели и в управлението на цялостни проекти до ключ.